Algemene voorwaarden Stresspreventie.nl
Artikel
1 | Definities & algemeen
- In
deze algemene voorwaarden (hierna: voorwaarden) wordt verstaan onder:
- Stresspreventie.nl,
gevestigd te Yerseke, Holland.
- Jij/je/jou(w):
De opdrachtgever, een natuurlijke of rechtspersoon, handelend in de uitoefening
van zijn beroep of bedrijf, die een Overeenkomst met is aangegaan of een offerte hiervoor
aanvraagt.
- Overeenkomst:
De ondertekende offerte/opdrachtbevestiging, waarmee Stresspreventie zich
verplicht om werkzaamheden te verrichten op het gebied van training, coaching
en workshop.
- Partijen/wij:
Stresspreventie.nl en Opdrachtgever samen.
- Website: stresspreventie.nl
- Product(en):
onze aangeboden diensten en online trainingen of een combinatie daarvan.
- Klant:
de ondernemer of particulier die via de webshop of offerte onze diensten wil
aanschaffen/heeft aangeschaft.
- Afwijkingen
van deze voorwaarden kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen en gelden
alleen voor de Overeenkomst waarbij deze afwijkingen zijn gemaakt.
- Indien één of meer bepalingen van deze
voorwaarden nietig zijn of door rechterlijke tussenkomst vernietigd worden, dan
blijven de overige bepalingen volledig van kracht. We kunnen in onderling overleg
nieuwe bepalingen opstellen.
- De voorwaarden zijn ook van toepassing op
iedere derde die bij de uitvoering van de Overeenkomst wordt ingeschakeld of in
verband daarmee aansprakelijk is of kan zijn.
- Waar in deze voorwaarden wordt gesproken
over schriftelijk, wordt tevens bedoeld: per e-mail.
Artikel
2 | Identiteit Carla Boone
Stresspreventie.nl is een eenmanszaak en heeft vele samenwerkingsverbanden
Postadres
te Yerseke
E-mailadres:
info@stresspreventie.nl
Bereikbaarheid:
maandag – vrijdag van 09.00-17.00 uur
Ingeschreven KvK Breda onder nummer:
52689352
BTW ID: NL001735539B35
Artikel
3 | Totstandkoming Overeenkomst
- De
Overeenkomst komt tot stand, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 3, zodra
ik een ondertekende offerte/opdrachtbevestiging of bevestigingsmail van je heb
ontvangen.
- De
Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en aan het einde van de
overeengekomen periode eindigt de Overeenkomst van rechtswege.
- Indien
je het aanbod langs elektronische weg hebt aanvaard (oftewel: je hebt een onlinetraining
gekocht), dan bevestig ik direct langs elektronische weg de ontvangst van de
aanvaarding van het aanbod.
- Ik
zorg voor passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging
van de elektronische overdracht van data bij het tot stand komen van
elektronische overeenkomsten. Ook zorg ik voor een veilige webomgeving en neem
ik passende veiligheidsmaatregelen zodat jij veilig online kan betalen.
- Alle
overeenkomsten worden aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende
beschikbaarheid van de betreffende producten en diensten.
Artikel
4 | Prijzen en offertes
- Al mijn offertes zijn vrijblijvend en vervallen 10 dagen na offertedatum.
- Ik kan niet aan mijn offertes worden gehouden indien jij redelijkerwijs had moeten begrijpen dat de offerte een vergissing of verschrijving bevat.
- De overeengekomen prijs is exclusief BTW en indien vermeld (bij particulieren) inclusief BTW.
Artikel
5 | Uitvoering van de Overeenkomst
- Ik zal uiteraard mijn stinkende best doen om de Overeenkomst naar mijn beste inzicht en vermogen uitvoeren. Jouw resultaat = mijn resultaat. We gaan er samen vol voor!
- Met de uitvoering van de Overeenkomst neem ik een inspanningsverplichting op me en kan ik geen garanties bieden omtrent het behalen van het beoogde resultaat. Dit is immers afhankelijk van jouw inzet.
- Door Stresspreventie.nl opgegeven leverings- of oplevertermijnen, zijn nimmer te beschouwen als fatale termijnen. Ook dat is afhankelijk van de snelheid, inzet en door jullie te nemen acties.
- Om jullie zo goed mogelijk te helpen kan ik bepaalde werkzaamheden door andere experts laten verrichten. Uiteraard zal ik je hierover altijd tijdig inlichten en verstrek ik geen gegevens zonder toestemming.
- Ik heb de mogelijkheid om coach- en adviesgesprekken middels ZOOM te laten plaats vinden. Deze worden altijd opgenomen en toegezonden via mail zodat je ze altijd kunt terugkijken. Ik verwacht van jullie of jou dat je op de afgesproken tijd aanwezig bent. Mocht je later zijn dan wordt de verloren tijd niet ingehaald.
- Ik heb ten alle tijden het recht om vroegtijdig een overeenkomst te beëindigen als een van de volgende punten ter sprake komt: – een klant liegt of geeft niet de volledige informatie over zijn of haar situatie, er is sprake van roddel in de groep over mij of andere deelnemers, opdrachten worden niet uitgevoerd, een klant gaat veelvuldig over grenzen heen en negeert afspraken. Ik behoud hierbij het recht om het volledige bedrag te factureren, zonder korting.
Artikel
6 | Betalingsvoorwaarden
- Betaling dient te geschieden op de door Stresspreventie.nl aangegeven wijze en binnen 8 dagen na factuurdatum en bij de eerste factuur: voor aanvang van de eerste afspraak/coachcall.
- Indien ik dit nodig acht, kan ik gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling van de overeengekomen prijs verlangen.
- Indien je niet binnen de in het vorige lid genoemde termijn hebt betaald, verkeer je door dat enkele feit direct in verzuim, zonder dat daartoe enige aanmaning of ingebrekestelling is vereist. Ingeval van jouw verzuim kan ik over het niet/niet tijdig betaalde bedrag de wettelijke rente in rekening te brengen, lopend vanaf de verzuimdatum tot aan de dag van algehele voldoening. Daarnaast zal ik na 2 keer het niet betalen van de factuur het lidmaatschap voor de online omgeving tijdelijk stilzetten. Na de betaling krijg je weer onbeperkt toegang.
- Indien jij in verzuim bent of op andere wijze tekortgeschoten bent in de nakoming van één of meerdere verplichtingen, dan komen alle kosten ter verkrijging van de factuurkosten inclusief incassokosten voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen in dat geval minimaal 15% van het onderhavige factuurbedrag met een minimum van € 45,-.
- Stresspreventie.nl is gerechtigd elektronisch te factureren indien daarvoor goedkeuring is gegeven.
Artikel
7 | Tussentijdse beëindiging
- Het is Partijen niet toegestaan de Overeenkomst tussentijds op te zeggen, tenzij sprake is van onvoorziene omstandigheden zoals bedoeld in artikel 5 punt 6.
- De in het vorige lid bedoelde onvoorziene omstandigheden dienen van dien aard te zijn dat van de Partij die een beroep op dit artikel doet naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid de instandhouding van de Overeenkomst tot het overeengekomen tijdstip niet mag verwachten.
- Indien jij de Overeenkomst tussentijds beëindigt, dan ben je de volgende kosten aan mij verschuldigd:
- Alle kosten die ik reeds heb gemaakt in het kader van de Overeenkomst; en
- 100% van de resterende overeengekomen vergoeding.
- In geval van opzegging ben je niet gerechtigd het reeds opgeleverde op enige wijze te gebruiken behalve tenzij ik dit anders schriftelijk met jou overeenkom.
- Indien je voortijdig annuleert dan ben je de volledige aanbetaling aan mij verschuldigd en vervangen de overige deelnamekosten.
Artikel
8 | Trainingen en workshops – annuleringen & betaling
- In afwijking van artikel 6 dient de factuur met betrekking tot een workshop/training betaald te worden binnen 8 dagen na factuurdatum, doch uiterlijk vijf dagen voor aanvang van de workshop/training
- Bij niet tijdige betaling van de factuur vervalt jouw plaats in de workshop/training
- Annuleringen voor een workshop/training dienen schriftelijk gedaan te worden en de volgende annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing: Binnen 5 dagen voor aanvang van de training 100 % van de kosten, 5 tot 14 dagen voor aanvang van de training > 50% van de kosten, meer dan 14 dagen voor aanvang van de training > 25% van de kosten
- De door jou gemiste gesprekken kunnen niet ingehaald worden.
- Kom je te laat bij een afspraak online, dan wordt de oorspronkelijke afspraak niet verlengd in verband met volgende afspraken. Tevens kan de gemiste tijd niet worden ingehaald.
Artikel
9 | Annuleren van een coaching sessie
- Indien
je onze afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak annuleert, of
niet verschijnt bij de afspraak, dan ben je alsnog de overeengekomen kosten
voor deze afspraak aan mij verschuldigd.
- Indien
sprake is van overmacht mag ik onze afspraak wel annuleren en verplaatsen,
zonder daarmee toerekenbaar tekort te schieten, naar een ander tijdstip.
- Afspraken
worden ingepland, gewijzigd en geannuleerd door een mail te sturen naar info@stresspreventie.nl
Artikel
10 | Geheimhouding
- Wij
zijn beide verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie de is
verkregen tijdens de uitvoering van de Overeenkomst.
- Informatie
heeft als vertrouwelijk te gelden, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders
is aangegeven of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
- Enkel
jouw persoonsgegevens gebruik ik om enkel mijn dienstverlening te
optimaliseren. Ik houd mij aan de wettelijke regels omtrent de Bescherming
Persoonsgegevens.
Artikel
11 | Aansprakelijkheid
- Ik ben tegenover jullie slechts aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van een ernstige toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst. Daarvan is sprake indien ik niet de vereiste zorgvuldigheid en deskundigheid in acht heeft genomen bij de uitvoering van de Overeenkomst, welke wel van mij verwacht had mogen worden.
- Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de directe schade; De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Stresspreventie.nl aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan Stresspreventie.nl toegerekend kunnen worden; De redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover je kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade.
- Mijn aansprakelijkheid, voor zover deze door zijn aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag dat in het kader van de beroeps-/bedrijfsaansprakelijkheids-verzekering in het desbetreffende geval wordt uitbetaald, vermeerderd met het onderhavige eigen risico van Stresspreventie.nl
- Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de vergoeding die Stresspreventie.nl en Opdrachtgever voor de werkzaamheden in de Overeenkomst zijn overeengekomen.
- In afwijking van het vorige lid, wordt bij een Overeenkomst met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid beperkt tot de over de laatste drie maanden verschuldigde vergoeding.
- Ik ben ook niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat ik ben uitgegaan van, door of vanwege door jullie verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
- Tevens ben ik nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen: stagnatie in de geregelde gang van zaken in jouw onderneming, gederfde winst, gemiste besparingen en gevolgschade, op enigerlei wijze verband houdend met, dan wel veroorzaakt door de uitvoering van mijn werkzaamheden.
- Ik ben niet aansprakelijkheid voor eventuele tekortkomingen of onrechtmatige daden van de door mij ingeschakelde derden noch voor schade die hiermee in verband staat. Ik zal de algemene voorwaarden van de door hem ingeschakelde derden aan je mogen tegenwerpen voor zover het de uitvoering van de Overeenkomst door deze derden betreft.
- Je vrijwaart mij voor alle aanspraken van derden wegens schade, opgetreden in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.
- Alle uitsluitingen en beperkingen van mijn aansprakelijkheid, lijdt slechts uitzondering ingeval van opzet of bewuste roekeloosheid van Stresspreventie.nl
Artikel
12 | Intellectueel eigendom
- Alle rechten van intellectuele eigendom op de op grond van de Overeenkomst ontwikkelde of aan jou ter beschikking gestelde zaken berusten uitsluitend bij Stresspreventie.nl, diens licentiegevers of diens toeleveranciers. Ik verleen aan jullie slechts een niet-exclusief, niet-overdraagbaar aan derden en niet sub-licentieerbaar gebruiksrecht en het is niet toegestaan om documenten die verstrekt zijn voor coaching en/of trainingsdoeleinden te verstrekken aan derden, te publiceren noch te gebruiken voor elke vorm van commerciële doeleinden.
- Bij inbreuk op de auteursrechten en/of persoonlijkheidsrechten van Stresspreventie.nl, reken ik vijfmaal de gebruikelijke licentievergoeding voor een dergelijk geval, ter vergoeding van de geleden schade
- Stresspreventie.nl behoudt zich het recht voor om alle aan de (uitvoering van de) Overeenkomst ten grondslag liggende zaken en ideeën zonder enige beperking voor andere doeleinden te gebruiken en/of te exploiteren, hetzij voor zichzelf hetzij voor derden.
Artikel
13 | Klachtenprocedure
- Heb
je klachten over mijn dienstverlening of over de factuur? Dan hoor ik dat graag
binnen vijf werkdagen na voltooiing van de dienstverlening dan wel na ontvangen
van de factuur.
- Indien
ik je klacht niet tijdig heb ontvangen, dan geef je mij geen ruimte meer om
adequaat op de klacht in te gaan en om te onderzoeken of er een oplossing
mogelijk is.
- Het
indienen van een klacht schort jouw betalingsverplichting overigens niet op.
- We
zijn aangesloten bij IHR waar u een klacht kunt indienen, wanneer we er samen
niet uitkomen. Echter zullen we altijd eerst trachten het samen op te lossen.
Artikel
14 | Opschorting en ontbinding
- Stresspreventie.nl
is bevoegd de nakoming van al haar verplichtingen op te schorten of de
Overeenkomst te ontbinden, zonder enige ingebrekestelling te versturen en
zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, indien:
- Je
bedrijf of jijzelf in gebreke is met het (tijdig)nakomen van een verplichting
uit de Overeenkomst;
- Aannemelijk
is dat je niet, niet volledig en/of niet tijdig aan een verplichting aan Stresspreventie.nl
zal (kunnen) voldoen;
- Je
bedrijf in staat van faillissement is verklaard, onder curatele is gesteld,
surseance van betaling heeft verkregen of de wettelijke schuldsaneringsregeling
op jou van toepassing is verklaard, of een verzoek daartoe aanhangig is;
- Opschorting
en ontbinding zijn slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar
rechtvaardigt.
- Daarnaast
ben ik bevoegd de Overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk
is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden
verlangd.
- Alle
eventuele verplichtingen van jou aan Stresspreventie.nl worden na ontbinding
onmiddellijk opeisbaar.
- Opschorting
en/of ontbinding laten de betalingsverplichting voor de al verrichte
werkzaamheden onverminderd. Tevens heb ik de mogelijkheid om een vergoeding van
jou te eisen voor schade, kosten, gederfde inkomsten en interesten veroorzaakt
door jouw wanprestatie en de ontbinding van de Overeenkomst.
Artikel
15 | Overmacht
- Overmacht
aan mijn zijde schort mijn (verdere) verplichtingen uit hoofde van de
Overeenkomst op, zolang de overmacht voortduurt.
- Onder
overmacht wordt verstaan, naast wat daarover in de wet en jurisprudentie wordt
begrepen, elke van de wil van Stresspreventie.nl onafhankelijke omstandigheid
die nakoming van de Overeenkomst tijdelijk of blijvend verhinderd en welke noch
krachtens de wet, noch naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor
mijn risico behoort te komen. Ziekte, overlijden en/of arbeidsongeschiktheid
van de persoon die de Overeenkomst uitvoert en derden welke bij de opdracht
betrokken zijn, daaronder begrepen.
- Zodra
zich bij Stresspreventie.nl een overmachtstoestand voordoet, meldt zij dat
Opdrachtgever direct tenzij dat gezien de omstandigheden in redelijkheid niet
van haar kan worden verlangd.
- Wanneer
ik bij het intreden van de overmachtstoestand al gedeeltelijk aan mijn
verplichtingen heb voldaan, ben ik gerechtigd het al uitgevoerde deel
afzonderlijk te factureren.
- Wanneer
de overmacht meer dan drie maanden voortduurt, hebben Partijen het recht de Overeenkomst
per direct, en zonder rechterlijke tussenkomt of enige schadevergoeding
verschuldigd te zijn, de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden.
Artikel
16 | Slotbepaling
- Deze
voorwaarden blijven van kracht indien Stresspreventie.nl van naam, rechtsvorm
of eigenaar verandert.
- Alle
rechtsverhoudingen tussen Partijen waarop deze voorwaarden van toepassing zijn,
worden beheerst door Nederlands recht.
- De
rechter van het Arrondissement Zuid-Nederland, locatie Breda, is bij
uitsluiting bevoegd ter zake van ieder geschil tussen Partijen dat verband
houdt met de onderhavige Overeenkomst.
- Er
is sprake van een geschil als bedoeld in het vorige lid zodra één van de
Partijen dat stelt.
- Deze
voorwaarden treden op 1 januari 2020 in werking.
Tot
zover de algemene voorwaarden. Eens met deze punten? Laten we gaan
samenwerken!